پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204139
سوئيفت تا 10 روز ديگر برقرار مي‌شود
تاریخ انتشار : 1394/10/30 10:33:59
نمایش : 1072
هشت بانک (ملي، ملت، تجارت، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، بانک سپه و بانک رفاه کارگران) به اضافه بانک مرکزي در شرايط تحريم بودند که با برقراري سوئيفت ارتباطات جهاني از سر گرفته مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين يعقوبي در خصوص لغو تحريم سوئيفت اظهار داشت: براساس مقررات به محض اينکه يک بانک يا مؤسسه درخواست رسمي ارائه دهد موضوع آن درخواست از سوي اعضاي سوئيفت بررسي مي‌شود و چناچه مورد تصويب هيات مديره قرارگيرد از زمان ارائه مستندات پس از سه هفته مقدمات آن انجام مي شود و با دريافت کد بانک‌ها مورد شناسايي سوئيفت قرار مي‌گيرند.

يعقوبي ادامه داد: هشت بانک (ملي، ملت، تجارت، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، بانک سپه و بانک رفاه کارگران) به اضافه بانک مرکزي در شرايط تحريم بودند که با برقراري سوئيفت ارتباطات جهاني از سر گرفته مي شود.

وي با بيان اينکه ما ارتباطات خود را قبل از برجام ايجاد کرديم گفت: هياتي از سوي بانک مرکزي روز چهارشنبه به بروکسل اعزام شد و با دو تن از اعضاي سوئيفت که از مديران ارشد آن بودند هماهنگي‌ها صورت گرفت و قرار شد استثناهايي براي حذف تشريفات اعمال شود.

وي گفت: و لذا استثنائا مقرر شد از روز اجراي برجام در خصوص اتصال شبکه بانکي ايران پروسه الحاق به سوئيفت به مدت 10 روز تقليل يابد.

يعقوبي ادامه داد: بهر صورت سوئيفت نيز از اين بابت انتفاع خود را دارد و هزينه هايي را دريافت مي کند.

وي تصريح کرد: ما نيز ملاکمان متن برجام است که در آن آمده امکان بهره برداري مجدد ايران از شبکه هاي ارتباط مالي بين المللي منجمله سوئيفت فراهم شود و به بانک هاي اروپايي و آمريکايي ابلاغ شود.

وي در خصوص گشايش هزار ال‌سي در روز برجام که روز يکشنبه بود گفت: هرچند برخي اعلام کردند که روز يکشنبه در ساير کشورها تعطيل است اما بسياري از بازارهاي مالي و پولي دنيا مانند منطقه خليج فارس باز بود و ما روز يکشنبه استارت هزار تقاضا را زديم و گشايش از طريق يک کارگزاري عماني آغاز شد و روز يکشنبه تنها کشورهاي اروپايي تعطيل بودند و در حال حاضر روند گشايش در اين کشورها نيز ادامه دارد.

وي گفت: تقاضا براي گشايش اسنادي بسيار زياد است و ديگر شرايط نامعلوم و نامطمئن ديروز وجود ندارد و کليه اعتبارات اسنادي و بانکي متعارف با بانک‌هاي ديگر در حال انجام است.

مديرکل بين الملل بانک مرکزي در خاتمه گفت: هم‌اکنون روابط کارگزاري‌ها ايجاد شده و کشورهاي ديگر نيز با اطمينان خاطر کامل آمادگي خود را براي ارائه کليه خدمات بانکي متعارف با استانداردهاي بين المللي اعلام کرده اند.

منبع:ايلنا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html